“Mijn juf kan met me lezen en schrijven want ze ziet me.”

 

“Mijn juf kan met me lezen en schrijven want ze ziet me.”

“Het was een boeiende, inspirerende ochtend. Ik heb echt zin om na de zomervakantie aan de slag te gaan met de leuke ideeën, die ik heb gekregen van Anne, om met kinderen in gesprek te gaan!”
Leerkracht basisonderwijs, groep 4.

Leerkrachten basisscholen

Opvoeders/ professionals

Professioneel | Doelgericht | Praktisch | Persoonlijk |

Hoe signaleer ik hoog gevoelige kinderen  in een klas/groep en hoe ondersteun ik hen?

Willen jullie als school/instelling meer handvatten om hoog gevoelige kinderen te helpen in hun ontwikkeling? Wil je graag praktische handvatten die je makkelijk kunt doorvoeren in je klas/groep? Dan is de informatie avond/middag “Het hoog gevoelige kind” een aanrader! Ik geef deze zowel voor leerkrachten en andere professionals (denk aan klasassistenten, pedagogisch medewerkers en andere opvoeders) als voor ouders. Tijdens deze avond licht ik theorie toe, gebruik ik mijn eigen ervaring uit het onderwijs, gebruik ik mijn ervaringen uit mijn praktijk en geef ik jullie praktische tips die eenvoudig zijn toe te passen.

De informatie avond/middag “Het hoog gevoelige kind” is:

Praktisch

Theoretisch

Interactief

Informatief

Wil je meer weten over deze informatie avonden/middagen? Neem dan vrijblijvend contact met me op!

Hoe voer ik een goed kindgesprek?

“Uit onderzoek is gebleken dat door het voeren van kindgesprekken met de juiste gesprekstechnieken en een professionele attitude van de leerkracht, kinderen een beter zicht krijgen op hun (leer)ontwikkeling. Het eigenaarschap van, en de betrokkenheid op het leerproces bij de kinderen neemt hierdoor toe.”

Kindgesprekken, het lijkt zo simpel: in gesprek gaan met een kind. Toch blijkt in de praktijk dat leerkrachten vaak niet weten hoe ze dit goed moeten aanpakken.
In een ochtend of middag leer ik het gehele team hoe je met eenvoudige technieken in gesprek kunt gaan met een kind.

Je leert:

Hoe je een kind op zijn of haar gemak stelt (dat lijkt heel vanzelfsprekend maar dat is het niet)

Hoe je vanuit een open blik en ruimte communiceert, zonder zaken in te vullen

Welke vragen je kunt stellen en hoe je ze het beste kunt formuleren

Vijf werkvormen om “spelenderwijs” in gesprek te gaan met het kind

Welke materialen je kunt inzetten.

Neem vrijblijvend contact op!

Copyright 2018 Praktijk PINK | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring Praktijk PINK